BirkaBallt

Barn vid fors

BirkaBallt
– En härlig scoutdag för alla Birkas scouter!

Tack för ett härligt BirkaBallt 2018

Här hittar ni resultaten >>

BirkaBallt2018-Panorama-Deltagare-1080x320

—————————

Om BirkaBallt

Syftet med BirkaBallt är att vara en mötesplats för scouter. Vi gör aktiviteter tillsammans i form av ett antal kontroller. Värdskapet för BirkaBallt roterar mellan de olika kretsarna i distriktet.

 

Varje patrull, avdelning för Spårar- och Bäverscouter, besöker kontrollerna i den ordning som passar dem. Helst ska alla kontroller ligga så att de syns från alla andra kontroller. På kontrollerna får patrullerna poäng baserat på samarbete, närvaro och prestation. Poängen noteras på patrullens startkort och i en liggare på kontrollen. Förutom kontrollerna finns en poängjakt där patrullen kan samla poäng mellan kontrollerna, patrullen får uppgiften signerad av en funktionär. De patruller som vill delta i tävlingen om grenens vandringspris markerar det på startkortet, alla startkort ska lämnas in när kontrollerna stängs. Under dagen finns ett antal kringaktiviteter som scouterna kan ägna sig åt i väntan på prisutdelning och avslutning.

 

Kontroller
Alla kårer i distriktet ska bidra med varsin kontroll till BirkaBallt. Kontrollen ska vara max 15 min och vara i 2 uppsättningar för varje gren.

 

Dagsprogram för BirkaBallt:

09.00 Kontrollantsamling – Kontrollansvariga samlas vid sekretariatet för genomgång.
9.00-9.30 Incheckning för avdelning och patrull vid sekretariatet.
9.45 Välkomsttal och tävlingsinformation
10.00 – 11.30 Tävlingen startar och kontrollerna öppnar
11.30 – 12.00 Medhavd lunch intas
12.00 – 13.00 Kontrollerna är öppna
13.00 Kontrollerna stänger och resultatsammanställning påbörjas
14.00 Prisutdelning och avslutning.

Vägbeskrivning:

Kör mot Birka och ta vänster när du ser ett stort sjömärke. Vill ni ha en adress så är det Bryggavägen 129, parkera nedanför skidbacken.

 

 

Anmälan:

Klicka här för att anmäla er till BirkaBallt 2018 >>

 

Varje anmäld kår ansvarar för en station under dagen
Vi vill veta vilken kontroll Din kår vill genomföra under BirkaBallt. Om ni har speciella önskemål på platsen för stationen (plant, kuperat, skog, eldplats m.m.) ange även det.  Klicka här för att beskriva er station >>

 

Varmt Välkomna önskar årets arrangörer.

 

Läs mer om årets BirkaBallt på: birkaballt.se